De ce sunt bune cărțile de colorat pentru tine

De ce sunt bune cărțile de colorat pentru tine

05.07.2017 18:02

Cărțile de colorat nu mai sunt dedicate doar copiilor. De fapt, cărțile de colorat pentru adulți sunt în mare vogă acum, desi cercetătorii și terapeuții au tot vorbit despre beneficiile coloratului cum mulți ani în urmă.

Cu toate că primele cărți de colorat pentru adulți cu succes comercial au fost publicate în 2012 și 2013, hobbyul, de nișă pe-atunci, s-a transformat într-un adevărat trend, coloratul fiind considerat o alternativă la meditație atât de către cercetători, cât și editori la reviste dedicate meditației.

Terapia prin artă, cărțile de colorat pentru adulți si sănătatea ta mintală

Potrivit Asociației Americane de Terapie prin Artă, prin activități creative artistice "îți explorezi sentimentele, îți reconciliezi conflictele emoționale, îți gestionezi comportamentul și dependențele, reduci anxietatea și îți sporești stima de sine ". Deci, similar cu terapia clasică. Cu toate acestea, terapia prin artă este și un mijloc de exprimare personală.

Este, totuși, important de menționat că a colora într-o carte de colorat pentru adulți nu este chiar același lucru cu o sesiune de terapie prin artă. “Coloratul în sine nu poate fi numit terapie prin artă pentru că terapie prin artă se bazează pe relația dintre pacient și terapeut”, spune Marygrace Berberian, specialist în terapia prin artă, profesor asistent și coordonator al Programului de Terapie prin Artă de la Universitatea din New York. În timp ce terapia prin artă a fost practicată pentru prima oară în anii ‘40, primele cercetări privind utilizarea colorării ca terapie se presupune că au început doar la mijlocul anilor ‘90, potrivit Revistei Terapie prin Artă, aparținând Asociației Americane de Terapie prin Artă.

Beneficiile asupra sănătății ale cărților de colorat pentru adulți

Deși coloratul și terapia prin artă nu sunt chiar același lucru, activitatea de colorat oferă o mulțime de beneficii asupra sănătății. "Culoarea are cu siguranță potențial terapeutic pentru a reduce anxietatea, dar și pentru a ne stimula atenția", spune Berberian. Cercetările inițiale, din 2005, au dovedit că nivelul de anxietate a scăzut atunci când subiecții au colorat mandale, cadre rotunde cu modele geometrice în interior. În schimb, schițe sau desene simple nu au avut nici un efect în reducerea nivelului de stres al altor subiecți. La fel ca și meditația, coloratul ne permite de asemenea să alungăm alte gânduri și să ne concentrăm doar asupra a ceea ce colorăm, ajutând astfel la atenuarea anxietății. Această activitate poate fi deosebit de eficientă pentru persoanele care nu se simt confortabil cu forme de artă mai expresive, spune Berberian: "Experiența mea a fost că acei participanți care sunt mai rezervați găsesc multă liniște în colorarea unei imagini. Se simt mai protejați în acest mediu", adaugă ea.

Cum să începi

Vrei să colorezi câteva pagini? Reține că, dacă ai de-a face cu probleme psihice sau emoționale semnificative, terapia prin artă va fi mai eficientă decât coloratul acasă. Dar pentru cei care au nevoie doar de un hobby pentru ai ajuta să se relaxeze, aceste cărți ar putea fi răspunsul. Berberian spune: "cred cu adevărat că oamenii ar trebui să se angajeze în activități care îi fac să se simtă bine, relaxați". Te-am convins? Acum hai la colorat! Așteptăm să ne arăți ce-ai făcut postându-ți mica operă de artă pe pagina de Facebook Live in Colors.

Sursa: cnn.com

Distribuie:

Postat în Articole De:

Admin